Blogger Backgrounds

Saturday, November 5, 2011

Salam AidilAdha





Salam Aidil Adha Gyraart ucapkan kepada seluruh peminat blog ini & juga seluruh umat Islam.Semoga Hari Raya kali ini bertambah berkat kepada sesiapa yang membuat korban pada kali ini. Family saya tada buat korban tahun ni tapi setiap tahun atok saya akan dapat jemputan untuk sembelihkan lembu.


Nak share la jugak kan pengalaman tiap2 kali Raya Haji ni. Setiap tahun memang kitorang raya kat Kampong Selayang Baru je..Kalau tahun lepas & sebelumnya Atok saya mesti bawak balik 2 ekor kepala lembu..So kami sedare mare akan melapah la kepala lembu tu..pe lagi...mmg best part ni..blh rapatkan silaturrahim antara kami..tu yg seronoknya..saya yang dulu xpandai melapah pon lama2 da agak pandai melapah daging..huhu..kapak kepala lembu pon wat jugak!!

Tapi tahun ni sebab family saya nak buat renovation umah so kami da bepindah ke rumah sewa tok sementara waktu. Jadi tahun ni xda slot untuk melapha kepala lembu la...rindu gak nak wat aktiviti tu..mana xnye tiap2 tahun wat kan...bila da siap lapah mcm2 blh msak..selalu ibu saya wat sup!! pergh!! sedap gile hirup panas2..hehe..

Even beraya di rumah sewa pon kami tetap happy& still masak lagi lauk pauk beraya..sedare mare ade jugak yg beraya..Even xsemeriah macam tahun lepas we all still happy jugak..Lastly Selamat Hari Raya Aidil Adha sekali lagi ye!!


p/s: Saya sedih jugak sebab moo moo saya banyak jadi korban hari ni..tapi saya suka moo moo tompok yang New Zealand tu..hehe..(spesis lembu gak kan)..kire sedih gak la..Tapi xpela..nanti kat akhirat dia jadi tunggangan untuk kite. Amin.

0 comments:

Post a Comment